zaterdag 9 november 2019

Boekhouding

Vandaag beginnen we met de boekhouding, we hebben weer wat boodschapjes gedaan, dus dat moest weer bijgewerkt worden.


Vanochtend begonnen de mannen met een smoothie en ik met joghurt, appel en muesli.
Daar we best laat uit bed waren, was de lunch niet echt uitgebreid. Ik nam de groentensoep die we nog hadden en de mannen namen wat knäckebrot.

Paul en ik gingen nog een boodschapje doen, want we wilden vandaag gözleme (turks gevuld "brood") met salade eten en morgen staat er bifteki met tomatenrijst, tzaziki en sperziebonen op het menu.
En wat kan ik er verder nog over zeggen, het was heerlijk!
De kosten hiervoor:
het brood: € 0,40
de vulling; € 2,55
wat boter en olie om in te bakken: € 0,20
knoflooksaus: 0,25
salade: € 0,30


Totaal: € 3,70


Hiervan maak ik 6 stuks gözleme en daarvan hebben we er nog 1 over voor morgen, voor tussen de middag.

We hadden uit de slechte zak sinaasappels alweer 3 sinaasappels ontdekt waar schimmel opzat, dus die hebben we snel geperst. Lekker als toetje dachten we. Helaas was het sap van deze sinaasappels zo vreselijk bitter, dat het niet te drinken was. Erg jammer, want de sinaasappel die Paul vanochtend voor zijn smoothie had gebruikt (uit deze zak) was wel gewoon goed. We hebben nu dus jammergenoeg al 5 van de sinaasappels uit de slechte zak kunnen weggooien. Nu zijn we al helemaal blij dat we een nieuwe zak sinaasappels hebben gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten