maandag 18 november 2019

Wat missen we?

Vanochtend aten we weer ons normale ontbijt, dus smoothie voor de echtgenoot en ik joghurt met fruit en muesli.
Tussen de middag brood en vanavond heb ik een groentencurry met rijst gemaakt (en een paar soepballetjes die nog in de vriezer lagen).


Was allemaal weer heel prettig om te eten, zullen we maar zeggen.

Voor de administratie, hier de "uitgaven" van vandaag:


er is nu dus nog € 32,08 over tot het einde van de maand. (en 1 portie curry met rijst, dus dat wordt morgen of overmorgen een lunch)



Nu we echter over de helft zijn, wil ik toch wel even laten weten wat we missen. Want missen doen we echt wel het een en ander.
We missen de hoeveelheid fruit die we normaalgesproken eten, want dat is toch echt meer dan nu. Als we normaalgesproken ´s middags wat trek krijgen, dat nemen we wat fruit en dat gaat met dit budget echt niet.
Verder mist manlief zowel de hoeveelheid als de variatie aan beleg op brood.
We drinken veel minder limonade dan normaal (nou ja, ik 1 glas minder, manlief een stuk minder) en ik mis mijn glaasje wijn bij het eten ontzettend. Ik voel me namelijk wel enigszins arm als ik geen glaasje wijn bij mijn eten heb. Raar - ja, mijn verstand kan er ook niet bij, maar op de een of andere manier is bij mij een maaltijd pas echt "af" met een glaasje wijn.

Enne... het koekje bij de thee ´s avonds..... 🍪

Geen opmerkingen:

Een reactie posten