donderdag 7 november 2019

Nou lekker dan!

Vandaag bleek toen ik wakker werd, dat het al 10 uur was!
Echt ontbijten heb ik dus niet gedaan en manlief ook niet (die wilde mij niet wakker maken door in de keuken te gaan staan rommelen).
Dat werd dus een kop thee en de laatste plak cake voor allebei. Was best lekker, maar na 3 dagen cake hadden we er allebei echt wel genoeg van. Gelukkig had ik dus maar 1 courgette hiervoor gebruikt en een kleine cake gebakken, anders hadden we het tegen heug en meug op moeten gaan eten.

Tussen de middag maakte ik van de havermout die ik over had, met wat bloem en een half ei erdoor, 2 havermoutpannenkoekjes. De appel en rozijnen zaten er natuurlijk ook nog in, dus dat was mijn fruit voor vandaag. Tja, als het geld krap is, dan kun je nu eenmaal niet elke dag 100% gezond eten, maar een eind komen, lukt gelukkig wel.
Met de rest van het ei maakte ik voor manlief een klein omeletje, die hij met knäckebrot at. Hij had vandaag sowieso geen zin in brood, dus nam nog wat knäckebrotjes als middageten. Samen met de laatste mandarijnen die we hadden, want die waren ondertussen wel wat aan de oude kant.

Tegen het eind van de middag zijn we nog snel naar de Billa (supermarkt) gegaan om fruit te kopen, want we hadden helemaal niets meer.
10 sinaasappels voor € 2,99 en 10 appels voor € 1,69.
Thuisgekomen bleek dat 2 sinaasappels al wat schimmel hadden. Nou lekker dan! Geen puf om weer helemaal terug te gaan en de sinaasappels snel gepeld en klaar gezet voor morgenochtend. Gelukkig, zijn die ook gered!

Vanavond hadden we besloten om soep te eten.
Manlief de champignonsoep die we nog in de vriezer hadden en ik had besloten om van de overgebleven courgette, de bouillon die ik van het koken van de hutspot overhad, wat wortels en prei een gepureerde soep te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Tot ik de wortels uit de koelkast trok. Potverdorie, er zat alweer schimmel op! Lekker dan! Wat een miskoop zeg, dan mogen ze wel maar 1 euro hebben gekost voor 2 kilo, maar als ze continu beschimmelen, heb je er ook geen biet aan.
Dus de schimmel er snel afgesneden en de overgebleven goede stukken allemaal in de soep verwerkt. Nu heb ik weliswaar veel meer soep dan gepland, maar ik heb de wortels tenminste niet weg hoeven gooien.

Ik at lekker wat boterhammen met kaas bij de soep, terwijl manlief een stukje schopf (varkensvlees nam). De Schopf hadden we gekregen, maar ik heb er toch wat voor gerekend, omdat het naar mijn mening een te belangrijk deel van de maaltijd was.






Hier zijn de cijfers van vandaag dan weer:

Zoals jullie kunnen zien, hebben we voor de rest van de maand nog € 69,99 over.

Vandaag hebben we trouwens (op 2 stukken "kont" na) het eerste brood op. We hebben er dus een week van gegeten. Niet slecht! Met de konten ga ik later in de maand lekker semmelknödel maken, dus ook die komen op een goede manier op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten