donderdag 21 november 2019

we zitten er echt even doorheen

na 2 hele drukke werkdagen, zitten we er even helemaal doorheen met de challenge. Want tja, moe, hoofd op hele andere dingen dan bedenken wat we kunnen eten met hetgene dat we hebben en dan relatief "weinig" hebben om mee te werken. Pffff, als 1 van de 2 de tijd heeft om rustig na te denken en te bekijken wat er in huis is en eventueel op te zoeken of er daarmee nog een leuk recept in het internet staat, is het geen probleem, maar als je allebei al hartstikke moe bent, is het echt een zware kluif.
Maar...... we geven niet op!

Vanochtend 1x smoothie en 1x havermoutpap met appel en rozijnen, tussen de middag brood en knäckebrot met beleg. Ik heb er nog wel een foto van gemaakt, zodat jullie kunnen zien dat ik weliswaar lekker eet, maar niet heel erg afwisselend 😀

Daar we de fles siroop hadden leeggedronken en ook de mintsiroop en lemonade op waren, hebben we een nieuwe fles siroop moeten aanbreken. Poeh, da´s niet goedkoop zullen we maar zeggen. Ook hadden we helemaal geen mayonaise en die wilden we toch echt graag hebben voor het avondeten van vandaag en dat van zondag, dus toch een klein flesje gehaald.

Nu dus nog maar € 17,75 over tot het einde van de maand, dat is iets minder dan € 2,- per dag.
Gelukkig hebben we nog genoeg aardappels, uien, fruit, wortels, tomaten, thee en siroop, ook nog aardig wat knäckebrot en een redelijke hoeveelheid brood, alhoewel dat niet meer genoeg is voor 9 dagen. Ook hebben we nog iets meer dan een pak melk en een redelijke hoeveelheid bloem over. Dus ik vertrouw er op, dat we het gaan redden! (sprak ze hoopvol)

Uiteindelijk hebben we vanavond besloten om hutspot te eten met plakjes ham (tja, dat hadden we nog) en mayonaise. Ik kook hutspot altijd in bouillon, waardoor het extra veel smaak krijgt en je geen jus nodig hebt. De bouillon heb ik natuurlijk bewaard, ik vermoed dat ik die morgenmiddag opdrink.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten