maandag 4 november 2019

Dilemma

Dag 4 van de challenge en ik zit nu al met een dilemma.
Het volgende is er aan de hand: onze buurtjes gaan op vakantie en de buurvrouw kwam hiermee aan:



Eieren, aardappels, citroenen en courgettes. Spullen die ik niet op de planning had staan om te kopen en waarvoor ik dus eigenlijk geen geld wil rekenen. Aan de andere kant vind ik het ook niet helemaal eerlijk om het niet te rekenen.

DILEMMA


Mijn idee is ondertussen om deze spullen alleen te gebruiken voor extra´s. Dingen dus die ik anders niet had gemaakt en die geen complete maaltijden gaan vervangen.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld 2 van de eitjes door het avondeten geroerd. Het geeft er wat extra smaak aan, maar ik had dit niet in de planning staan en bereken ze dan ook niet.

Verder houden wij niet van courgettes, behalve als ik er een courgette-chocoladetaart van maak. Dat lusten we dan weer wel. Daar kan ik dan ook een aantal van de eieren voor gebruiken en de ingrediënten die ik zelf moet toevoegen (suiker, bloem, cacao, bakpoeder) reken ik dan weer wel.

Van de citroenen ga ik lemonade maken, de benodigde suiker reken ik dan weer netjes.

Goh, nooit gedacht dat ik eten gratis krijgen ooit moeilijk zou vinden, haha.

Vandaag at zoon nog ontbijt mee, daarna stapte hij de auto in naar het internaat, zodat hij weer 7 weken school kan gaan afwerken (en oh, wat heeft hij daar een ontzettende hekel aan). Hij nam zijn extra pizza´s mee, zodat hij nog twee dagen iets lekkers te eten heeft en dat dus niet hoeft te gaan kopen in de supermarkt.
Wij aten weer onze joghurt, fruit en ik muesli, manlief melk. Tussen de middag brood, knäckebrot en beleg. Het beleg gaat nu wel duidelijk langzamer op dan normaal, goed teken, nadeel, we hebben vrees ik teveel gekocht. Ik ga dus maar wat vleesbeleg de vriezer ingooien, dan bederft het tenminste niet.

Vanavond hadden we gebakken rijst met groentes, wat van de overgebleven kip (maar iets van 50 gram, dat vind ik bij zoiets als dit genoeg), zwartebonen-knoflook-saus en 2 van de gekregen eitjes, daarbij een kwart komkommer per persoon.



En als laatste weer de financiën:









We hebben voor de rest van de maand nog € 77,63 over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten