zaterdag 2 november 2019

Het geld verdwijnt alweer als sneeuw voor de zon

en dan zijn we pas 1 dag echt begonnen....

Vanochtend werd er ontbeten met joghurt, ananas uit blik, druiven, mandarijntjes, melk, pannenkoek met suiker.

Toen bedacht ik dat we bijna geen uien meer hadden en daar dat bij ons echt vrijwel overal in gaat, moesten die natuurlijk gehaald worden. In de winkel had ik het goede idee, dat het wel lekker is om komende week iets met gehakt en spinazie te eten, dus moest er ook nog spinazie (diepvries) komen, ook hebben we vrijwel geen bloem meer, dus... 2 pakken bloem. Manlief kwam vervolgens nog aanrennen met een pot abrikozenjam, want zijn jam was op, dus hoppa, weer een aantal euro minder.
Dan kwam er nog bij dat we bij de eierboer nog een bestelling moesten afleveren en ik wilde graag wat kleine (en dus goedkope) eitjes kopen, maar die had hij niet meer. Tja, toen hebben we maar de gewone eieren gekocht van 40 cent per stuk....

Op de uien na allemaal dingen die ik niet gepland had, dus ik denk dat ik moet kijken hoe we onszelf de komende week uit de winkel houden, want dit gaat zo niet goed.

Ik was nog vergeten om de olie die we nog hebben staan mee te rekenen, dus die staat/staan nu ook op de lijst.

Uitgaven van vandaag zijn dus: € 11,56, we hebben over voor de rest van de maand € 83,57.

De pannenkoeken zijn nu trouwens op, dus die kunnen niet meer als "extra" op de lijst voorkomen. Op zich niet verkeerd denk ik.


Vanavond aten we kip, aardappels en wortels uit de oven. Ik heb een hele kip gebraden (€ 3,85 in de aanbieding) en daar hebben we een deel van opgegeten. De rest van het vlees heb ik van de kip geplukt en daar kunnen we zeker nog 2x (misschien zelfs 3 als ik maar hele kleine beetjes gebruik) van eten.
Het avondeten van vandaag heeft bij elkaar (voor 3 personen) € 3,- gekost. We hebben trouwens nog wel wat patat bij gebakken, want de aardappels en wortels hadden een stuk meer aan volume verloren in de oven dan verwacht, dus we hadden nog trek en wilden daarvoor niet het dure kippenvlees gebruiken.
Daar ik vandaag helemaal vergeten ben om foto´s te maken, moeten jullie het met een tabelletje doen 😁 Sorry.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten