dinsdag 5 november 2019

Lemonade en courgette-chococake

Om maar eens anders te beginnen dan de andere dagen, heb ik dit keer foto´s genomen van mijn ontbijt en lunch :)
Als ontbijt had ik met de laatste overrijpe banaan, 2 tl preiselbeerenjam (ooit gekregen en gebruiken we alleen bij kaiserschmarrn), joghurt en wat melk een smoothie gemaakt. Zoooooooo, was dat ff een partij zoet. M´n kiezen vielen er zowat uit. Op zich wel lekker, maar voor mijn smaak dus veel te zoet.
Tussen de middag 2 boterhammen, 1 met een plakje vleeswaar, de andere met wat light-roomkaas met een heel klein restje vlokken. Dat laatste smaakte op het wat zurige brood niet heel erg bijzonder, maar ach, het was weer eens wat anders.

Daarna ben ik aan de slag gegaan met de courgettes en citroenen die we van de buuv hadden gekregen.
Van de courgette, 2 eieren en nog wat ingrediënten een courgette-chocoladecake gemaakt en van de citroenen maakte ik een fles vol met lemonade. Een heerlijke frisse citroensiroop, ik ben er dol op.

Eerst pers je alle citroenen uit, dan meet je hoeveel sap je daarvan krijgt. In ons geval was het een halve liter citroensap.
Dan doe je in een pannetje dezelfde hoeveelheid water (een halve liter dus) en suiker (een halve liter suiker). Je laat de suiker in het water oplossen (koken is handig, maar hoeft niet persé) en doet daar dan weer de citroensap bij. Voilá de lemonade is klaar voor gebruik. IJsblokjes in een glas doen, daar een scheut lemonade op en daarbij water naar smaak. Heerlijk!

De geschenken van de buurtjes zorgde bij ons daardoor wel voor wat extra uitgaven, maar die houden zich gelukkig binnen de perken. Hier de cijfers van vandaag:
Na vandaag dus nog € 75,95 voor de rest van de maandinkopen.

Vanavond aten we trouwens penne, met de van de week al gemaakte pastasaus en wat geraspte grana padano. Had ik echt zin in!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten