zondag 24 november 2019

Kip piri piri

Zondag, dus lekker uitgeslapen, vervolgens weer ons standaard ontbijtje gegeten.

Vervolgens heb ik de grote pan opgezet met de kip voor vanavond, die moet voor dit recept voorgekookt worden.

Tussen de middag at manlief brood met een rest spaghetti met pastasaus, zoon nam ook de overgebleven spaghetti en ik had knäckebrot met beleg.

Ondertussen was de kip klaar, dus die heb ik netjes laten afkoelen.


Daarna kneedde ik het brooddeeg voor vanavond, dat liet ik op de nog hete pan met bouillon rijzen. Vervolgens in 3 broodjes gevormd, verder laten rijzen, ingekwast met losgeklopt ei en bestrooid met wat sesamzaad en karwijzaad. Voilá 3 mooie broodjes.
Tomaat in stukjes gesneden en heel even in een eetlepel honing laten opwarmen.
Mayonaise vermengen met wat sambal badjak en ijsbergsla dun snijden.

O ja, natuurlijk ook nog even de cijfers van vandaag tussendoor.

Het wordt nu echt krap: nog € 6,79 over tot het einde van de maand (6 dagen).




Van de kip "pulled chicken" maken, dus in kleine sliertjes trekken. Daarvan heb ik ca. 1/4 deel in de vriezer gedaan voor de komende week. Dan de kip vermengen met zelfgemaakt piri piri mix (chili peper, knoflook, paprikapoeder, citroensap, zout en zwarte peper).
Kip bakken en vervolgens aan tafel.
Broodje besmeren met sambal-mayo, daarop de gesneden ijsbergsla, daarop de tomaatjes in honing, daarop dan de kip, bovenkant broodje besmeren met sambal mayo, op de rest leggen en smullen maar! En we hebben zelfs nog genoeg piri piri kip over om morgen nog een luxe salade voor op brood te maken.

Ik wilde heel graag laten zien, dat als je goed plant, je ook met zo´n heel erg klein budget zo nu en dan best iets bijzonders kunt eten. Het kost natuurlijk wel behoorlijk wat tijd, want je moet alles zelf maken, maar het is dus wel te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten