woensdag 20 november 2019

Niet schlecht!

Vandaag hadden we weer het standaard ontbijtje, tussen de middag brood en knäckebrot met beleg. Ik had de roomkaas opgevrolijkt met wat peterselie, bieslook, knoflookpoeder, zout en peper om er een heerlijke kruiden roomkaas van te maken.
Dat smaakte helemaal fantastisch! Dat is voor ons dus ook de reden om altijd de "gewone" roomkaas te kopen. De extra kruiden of wat we er dan ook in willen, voegen we zelf wel toe. Dit keer heb ik van 2 volle eetlepels van de roomkaas een ander smaakje gemaakt, morgen eet ik misschien wel weer gewone roomkaas of maak ik er weer iets anders van. Als je koken en in de keuken experimenteren leuk vindt, dan is het heel moeilijk om uitgekeken te raken op je eten.


Omdat ons fruit en vrijwel al ons brood weer op was, hebben we vandaag weer boodschappen gedaan.
Bij thuiskomst kwamen we er tot onze schrik achter dat het Krustenbrot dat we vorige keer gekocht hadden ineens gigantisch in prijs omhoog is gegaan. Van € 1.09 naar € 1,59! Vermoedelijk was het de vorige keer dus in de aanbieding (denken we, want we kochten het normaal niet). Poeh, dat was wel even slikken. Gelukkig waren de tomaten wel heel erg goed geprijst. € 0,85 per kilo, dat is heel netjes.

Hier het lijstje van vandaag (inkopen en "inkopen uit voorraad"):


€ 21,80 tot het einde van de maand...







Dan het avondeten. Als experiment heb ik geprobeerd het mislukte knödelmengsel van gisteren in wat olie in de koekenpan op te bakken, en ik moet zeggen, dat was helemaal niet schlecht! Ik had het vrij hoog en lang aangebakken en er is een mooi korstje op ontstaan. Daarbij aten we "prut", een mengsel van ui, tomaat, ei en kaas, op smaak gemaakt met alleen zout en peper. Normaalgesproken eten we dat op brood, en daar de knödels natuurlijk voor het grootste deel uit brood bestaan, kun je dat prima vervangen. Het verdient qua uiterlijk niet de schoonheidsprijs, maar het was wel erg lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten