vrijdag 1 november 2019

Op uw plaatsen.....klaar........af!

Nou, daar gaan we dan officieel. Ik heb me rot liggen piekeren (tja, helaas doen mijn hersens dit werk in bed :) ) hoe ik dit nu het beste kan aanpakken, zonder dat ik compleet gestoord word van het continu berekenen en dit leek me de beste oplossing:

We beginnen met een vast bedrag, daarvan trek ik de inkopen (en evt. voorraad) af waarvan ik al weet dat ik ze helemaal ga gebruiken en voeg daar in de loop van de week (dagelijks) de dingen aan toe waar ik niet van tevoren aan had gedacht. Dat kost me hopelijk het minste tijd.

Zoals ik al schreef, is het bedrag dat we deze maand uit mogen geven: € 148,-
Omdat we uit onze kruiden en specerijen voorraad gaan putten, reken ik voor de standaarddingen (dus geen sambal of dat soort extra´s) 10 cent per dag. Dus van die € 148,- trek ik € 3,- af, dan blijven er € 145,- over.
Ik weet echter ook, dat we elke dag (minimaal) 2 zakjes thee van 3,5 cent per stuk gebruiken, dus ik trek ook nog eens € 2,10 af voor de thee, waardoor er uiteindelijk vanaf de start overblijft: € 142,90

Daar gaat dan weer het volgende vanaf:


Dus nog voordat we hebben ontbeten, hebben we nog over: € 103,05

Ik ga natuurlijk netjes bijhouden wat we buiten dit lijstje eten, dat zie je in de volgende post wel komen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten